Billigste golfklubb 2021

Norges billigste golfklubb - Dinsid

1. Hauger Golfklubb, ved Hellerudsletta i Oslo, er Norges dyreste med en årsavgift på 3500 kroner, et innmeldingsgebyr på 38.500 kroner, og en greenfee på 300 kroner. Dra til Sørlandet - Vi er den billigste og sørligste golfklubben i Norge, bekrefter Oddvar Vistad, styreformann i Kvinesdal golfklubb
  2. Norges billigste golfklubber Selv om du kan betale nærmere 100.000 kroner for å realisere drømmen om å bli en golfer, trenger det ikke bli så dyrt. Kristin Sørdal. Publisert onsdag 16. mai 2001 - 05:00. Del artikkel [Ugjyldig objekt (NAV)
  3. Billig golfmedlemskap i Verdens nordligste Golfklubb! Bli medlem i verdens nordligste golfklubb! Her får du også et av landets billigste golfmedlemskap. Spill golf under midnattsolen! Greenfee-spillere og fjernmedlemmer er også velkomne. Innmeldingsskjema her
  4. Udgivet i 23. marts 2017 25. oktober 2019 af Jeppe Bladt Danmarks billigste golf medlemskab - en uvildig guide. Med et fuldt medlemskab i en dansk golfklub får du mange fordele. frit spil på den bane du er medlem på. gratis Dansk Golf magasin leveret direkte i din postkasse ca. 6-8 gange om året

Norges billigste golfklubber - Dinsid

1. Drøbak, Moss & Rygge og Mørk Golfklubb vil de stoppe salget av billige medlemskap som har «skutt i været». Nå etterspør de en revisjon av greenfeeoverenskomsten. Saken skal opp til debatt i Golftinget om to uker. Konkurransetilsynet ber klubbene trå varsomt
  2. Giske Golfklubb gratuler med Hole In One : 15.05.2019 Hull 5 Magne Nygård 07.04.2019 Hull 5 Kenneth Borgen 18.03.2019 Hull 5 Tor Samseth 18.06.2018 Hull 5 Anders Molnes 11.03.2018 Hull 5 Arne Farstad 10.04.2017 Hull 2 Arne Farstad 21.07.2014 Hull 1 Ronny Fyllin
  3. Dynekilens Golfklubb. Dynekilens GK er et komplett golfanlegg, på Sveriges vestkyst, med en vakker 18-hulls golfbane som ligger lett tilgjengelig mellom Strømstad og Svinesund. 18-hullsbanen på Dynekilens GK åpnet 15. juli 2002, og er designet av den danske banearkitekten Henrik J. Jacobsen. Banen har siden åpningen fått mye ros for sin innredning og kvalitet
  4. Golfbanen omtales som idyllisk, utfordrende og spektakulær. Golf for hele familien påPreikestolen Golfklubb. Billig greenfee- billig golfmedlemskap - golfbane nær preikestolen - billig fjernmedlemskap - golfbane - golfklubb i strand kommun
  5. Helgen 15.-16.august stilte Hof golfklubb med lag for damer og herrer i NM, 3.divisjon, Norsk... Les mer. SISTE NYTT. Høstdugnaden. Thorleif Rustad vant Høstslaget. Høstdugnad. Høstslaget 2020. Nye Klubbmestere i Stableford. KURS: VEIEN TIL GOLF 2020. Klikk her for mer informasjon om VTG-kurs
  6. Her kan du så oversigt over de billigste golf medlemskaber i Danmark. Du kan se både alm. fuldtids og det billigste golf fleksmedlemskab i de forskellige regioner

Romerike Golfklubb har ingen aktivitet på anlegget. Det skal ikke samles folk i grupper på oppholdplasser i anlegget. Følg generelle råd fra folkehelseinstituttet. Ikke ta hverandre i hånda eller klemme etter spill. La flagget alltid stå i hullet. Ikke del utstyr, bruk dine egne pegger Velkommen som medlem i Preikestolen Golfklubb Hva kan vi gjøre bedre? Din opplevelse og mening er viktig for klubben. For at vi skal bli en bedre klubb for deg og andre nye medlemmer, få deg til å trives i klubben og få en god golfopplevelse, ønsker vi få tilbakemelding og høre din mening om hvordan du opplever oss - klubbens miljø, selve gjennomføringen av VTG-kurset/opplæringen.

Hammerfest og Kvalsund Golfklubb

42 spillere var med i årets klubbmesterskap i Solum Golfklubb. Det ble spilt 18 hull lørdag og 18 hull søndag, med sum brutto slag som av.. Lommedalen GK er en tradisjonsrik golfklubb og vi er stolte av å være en av østlandets mest populære golfbaner. Vår visjon er å gjøre golf tilgjengelig for alle, uavhengig av nivå eller erfaring. Hos oss skal det være enkelt å spille golf og derfor tilbyr vi billig greenfee Gode grunner for fjernmedlemskap i Stranda Golfklubb. Lynrask innmeldingsbehandling og god service. Innmeldinger behandles raskt og effektivt. Sender du inn all informasjon før kl 10, aktiverer vi medlemskapet samme dag, og sender deg informasjon om hvordan du kan printe ut midlertidig medlems-/handicapbevis så du kan komme deg ut på banene og spille

Banen åpner igjen på sommergreener onsdag 4.11 fra kl 10:00. Banen er idag, mandag 2.11 stengt. Det innkalles til ekstraordinært årsmøte i Tjøme golfklubb og ekstraordinær generalforsamling i Rød Golf AS søndag 15. november kl 13:00 på klubbhuse Ved foten av Gudbrandsdalen finner du en eventyrlig golfbane, Hafjell Golf. Banen ligger rett nord for Hafjell Alpinsenter i Øyer kommune og er en 9 hulls skogs/parkbane med høy kvalitet Supertilbud til medlemmer i Egersund Golfklubb Admin november 2, 2020 Klubben 74 Du kan nå kjøpe Gunnar Kvassheims nye spørrebok til 200 kroner - da vil også klubben motta kr 50 pr kjøpte bok

Danmarks billigste golf medlemskab - se oversigten her >>

Alt for mange klubber har gjort stor butikk av billige

Giske Golfklubb - 6 hulls bane på Sunnmør

Dynekilens Golfklubb - GolfSverige

23. oktober 2020 Skrevet av Herdla Golfklubb Bjerken satt ballen rett i koppen 3. oktober under årets privat arrangement; RyderCup på Herdla hull 4, en perfekt 50 grader Wedge landet en meter forbi og spant tilbake i koppen Velkommen til Ski golfklubb. Gjest Medlemskap. Nyheter og annet. Medlemskaampanje Ski GK tilbyr nå nye medlemmer å tegne medlemskap for 2021 - nå til 2020 priser. Bli med på Alf Henriks Winter Challenge på Follo golfsenter Har du ikke lagt køllene på hylle for sesongen, men ønsker å holde svingen ved like gjennom vinteren får du. Det billigste forbrukslånet får du ved å sammenligne mange forskjellige, personlige tilbud. Bruker du en låneformidler kan du raskt komme i kontakt med mange forskjellige banker, uten å måtte sende en drøss med søknader. Enkelte låneformidlere sender alle aktuelle tilbud,. Her kan du fritt velge billig strømleverandør og avtale du vil bruke. Det finnes tre strømavtaler du kan bruke hos de fleste strømleverandører: spotpris, fastpris og standar variabel pris. De fleste velger spotpris også kalt markedspris og ifølge Smartepenger (2017) gir dette billigst strøm over tid Stiklestad Golfklubb, -en av Norges beste golfbaner, sentralt beliggende på Trones i Verdal. Kort avstand til de fleste tettsteder på Innherred gjør klubben attraktiv for alle fra fjernt og nær

Familieventelisten gir aktive medlemmer i Oslo Golfklubb anledning til å ønske inn ett nært familiemedlem basert på egen ansiennitet i klubben. Fristen for oppføring er 1. november. Innen den 1. november 2017 kan aktive medlemmer, på vegne av en forelder, en besteforelder, ektefelle, samboer, barn eller barnebarn, søke om medlemskap i Oslo Golfklubb Velkommen til Asker Golfklubb. Kurs/trening. Vi tilbyr kurs og protimer med vårt team ledet av head pro Eivind Jordell. Medlemskap. Du kan nå sette deg på venteliste på en av Norges mest attraktive golfklubber. Simulatorgolf. Her finner du informasjon om spill på Peggen simulatorsenter

Billig Golfmedlemskap Preikestolen Golfklubb Norg

Losby Golfklubb har blitt med i et samarbeid mellom flere av de aller beste klubbene i Norden; Top Nordic Golf. Samarbeidet gir våre aksjonærer muligheten til å spille gratis på de andre banene. Banene i samarbeidet: Norge: Stavanger Golfklubb, Losby Golfklubb, Tyrifjord Golfklubb og Miklagard Golfklubb (vi spiller ikke gratis på de to siste) Stavanger Golfklubb er en demokratisk medlemsklubb der styret og komitéer er valgt ved årsmøtet og fungerer som medlemmenes talerør. Strategiplanen 2017 - 2020 er et rammeverktøy som styret forholder seg til når beslutninger skal tas. Strategiplanen har nedfelt føringer for bruk av ressurser i de neste 4 årene

Årsmøte 2017 23 desember 2017; Styret i Onsøy Golfklubb innkaller til årsmøte 2017: Torsdag 8. februar 2018 kl 18:00. Møtet avholdes på Driver'n med enkel bevertning. Vi oppfordrer våre medlemmer til å møte opp. Til info vil kun betalende medlemmer 2017 ha stemmerett mens nye medlemmer er hjertelig velkommen også HULL 18 PAR5 - HCP 15. 34 - 269 m 48 - 339 m 52 - 391 m 56 - 416 m 59 - 436 m. PROTIPS: Et krevende utslag over vann og med OB på begge sider. 2 slaget holdes litt til venstre i fairway Greenfee og booking Greenfeegjester kan booke starttid inntil 3 dager i forveien. Innsjekking i proshop 15 minutter før starttiden, ved senere oppmøte kan tiden bli frigitt og benyttet av andre. Greenfee skal betales i proshopen, med eeZee Pay (app) eller med VIPPS (det skal vises kvittering til de ansatte i proshopen når en spiller innenfor åpningstid) før du-> Continue reading Gjestespil Billig medlemskap - et av Norges billigste? Innmelding 2020-sesongen Ønsker du å melde deg inn i Sunndal Golfklubb, fyll ut skjemaet nedenfor, husk fødselsdato ! Var du medlem i fjor og ikke har fått tilsendt betalingsinformasjon pr e-post, send oss en e-post! Har du glemt å betale? Her er kontonummeret 4035 16 23936. Priser 202 Bertil Bjørkli Odd Fuglem Johannes Vold Klaus Fuglem Hans Solum.

Hof Golfklubb Der golf og hygge går hånd i hån

Hvert år utarbeider styret i Oslo Golfklubb sin innstilling til kommende års kontingentsatser. Denne innstillingen legges så frem for Årsmøtet til godkjenning. Her kan du lese styrets forslag gjeldende for 2017 LOMMEDALEN GOLFKLUBB. 574 liker dette. Velkommen til vår idylliske 9 hulls bane. Vi har trolig Oslo-områdets beste priser: 1500 kr for Fritt spill og 750 kr klubbmedlem KONTAKT. Grini Golfklubb Griniveien 159 1359 Eiksmarka. Grini Golfklubb: 67 16 70 80 Se kontaktpersone

Golf medlemskab - oversigt over billigste golfklubber i

Den beste siden til å finne det beste og billigste mobilabonnement. Les mer om hvordan du kan endre abonnement, spare penger og hvor mye data du trenger he Eventuell utmelding eller endring av kontingentkategori må meldes skriftlig til klubben innen 31.12, jfr. lover og regler fastsatt av Norges Idrettsforbund/Norges Golfforbund og implementert i Jæren Golfklubb

Romerike Golfklubb - Golfklubben for all

Egersund golfklubb tilbyr flere ulike typer medlemskap. Vi håper du finner et som passer for deg, slik at du kan bli medlem hos oss! Videre minner vi om at alle som gjennomfører Veien til golf kurs kan være veien til golf medlem med fri spillerett ut hele den sesongen de tar kurset access_time27. februar 2017. person. Vi har inngått et samarbeid med Trondheim Golfklubb Enkelt forklart betyr det at våre medlemmer spiller til halv pris Det samme gjelder Trondheim GKs medlemmer på Meland Vi håper et slikt samarbeid får flere til å spille andre flotte baner.

Preikestolen Golfklubb Billige medlemskap 24t

Narvesen Tour 2 - Kjekstad golfklubb 10.6.2017 Publisert av ugk-admin på 11. juni 2017 | Fremhevet Vi gratulerer Madelene Middleton Ringstad med 1 plass i klassen mix 13-15 år og Noha Tanggaard med 3 plass i klassen mix 9-12 år.Dette var strålende Vi gleder oss til å følge dere videre Vis innlegget for mer. For å gi deg en bedre opplevelse bruker vi informasjonskapsler. Ved å fortsette å bla gjennom nettsiden godtar du vår bruk av informasjonskapsler Mandagsgruppa på Kjekstad spiller innendørs på nye Peggen i Asker! Peggen Golfsimulatorer har flyttet til kjelleren i Askerklubb. Plass til 20 spillere, etterhvert 24 spillere. Vi spiller hver mandag ut. Veien til Golf kurs 2020 på Grønmo GK Målet med nybegynnerkurset Veien til Golf er at du skal bli kjent med golf og finne deg til rette i miljøet. Kurset vil gi deg praktisk innføring i hva spillet handler om og omfatter trening i grunnleggende teknikk, sikkerhet og opptreden på banen. Grunnet Covid-19 situasjonen så-> Continue reading Veien til Golf kur Bane og Range er åpen PRISER: 9 HULL KR 250,-MER ENN 9 HULL KR 300,-JUNIOR (<19) 1/2 PRIS. Priser ballautomat m/kort: 11 bøtter - 200,- (9% rabatt

Hjem solum-golfklubb

Styret kaller inn klubbens medlemmer til årsmøte torsdag 5. mars kl. 19:00 på Hull 19 Stokke gård. Forslag som skal behandles på årsmøtet må være sendt til styret (post@stjordalgolf.no) senest 2 uker før årsmøtet. Fullstendig saksliste og andre nødvendige saksdokumenter med forslag vil bli gjort tilgjengelig for medlemmene senest en uke før årsmøtet. Fra 18:00 vil. av den 6. juni 2017 med Ingen kommentarer Starter 14/6, med påfølgende datoer den 16/6 og 19/6 (Alle dager klokken 18:00) . Avslutter med personlig oppfølging på banen etter avtale 800x600 Normal 0 21 false false false NO-BOK X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 VEIEN TIL GOLF 2020. PS! Grunnet stor pågang på oppsatte kurs vil vi tilby intensive kurs for små.

Arendal & Omegn Golfklubb : Bli medlem av Sørlandets største og en av landets beste golfklubber. 18 hulls hovedbane og 9 hulls Pay & Play bane. A og B medlemskap - se våre nettsider ! Rogaland: Preikestolen golfklubb : Preikestolen golfklubb - billig og kjapp - fjernmedl.kr.700,- inkl. Norsk Golf Asker golfklubb arrangerer årlig flere turneringer. I år samarbeider vi med våre naboklubber på flere turneringer. Se liste unde Grini Golfklubb - Griniveien 159, 1359 Oslo, Norway - Rated 4.2 based on 23 Reviews Bra ettermiddsbane. Tydelig på frammøte

Rock `Roll 2017. Lørdag 16 september sparker vi på nytt i gang årets tøffeste arrangement på Sætra, Rock`n Roll 2017. Dette er klubbens mest populære årlige arrangement, og vi håper å stort oppmøte. Påmelding gjøres til post@golfklubben.no med navn og telefonnummer Billige hjemmesider for golfklubber. Søk. Hovedmeny. Gå direkte til hovedinnholdet. Gå direkte til sekundærinnholdet. Hjem; Om golfklubb.eu; Borre Golfklubb. Publisert 1. desember 2019 av VegarN. Vi installerer en testside for Borre Golfklubb! borre.golfklubb.eu

Veien til golf - kurs 20. - 21. mai Vrådal GK arrangerer i år Veien til golf kurs, dette er et kurs som du må ha for og kunne spille på en golfbane 2017 - Velkommen til Stjørdal Golfklubb Årsberetning og regnskap for 2016- årsmøte 29 mars 2017- siste utgave. Årsmøte Grenland og omegn Golfklubb. Årsmøte 2017 for året 2016 avholdes onsdag 29 mars. Grenland & Omegn Golfklubb. Luksefjellvegen 578, 3721 Skien. Proshop 35 59 03 00, Styreleder 915 67 333

Grimstad Golfklubb Postboks 116 4879 Grimstad. E-postadresse: post@grimstadgolfklubb.no Send mail - den vil bli besvart. Administrasjon Tirsdag, onsdag og fredag: 10.00-16.00 tlf: 47 82 22 55. Facebook. Grimstad Golfklubb. Golfbox. Sponsorer. Støtt klubben. Bli grasrotgiver Vi er i Golfklubben meget taknemmelige for at Vagn Jensen trådte til som sponsor for turneringen 6 September som blev afviklet som en Stableford match. Vagn havde sørget for godt vejr og meget flotte præmie kurve. Vinder A række med 43 point Nr 2 A række med 36 point Nr 3 A række med 35 poin HAUGER GOLFKLUBB. Litt mer utfordrende - gjør deg til en bedre golfer! Bli medlem Gjestespill Pro/Kurs. Vi hjelper deg til å bli en bedre golfer! Her ser du hva våre proer kan tilby. Nybegynnerkurs. Vi hjelper deg i gang med golfen! Her finner du vår kursoversikt. Golfbutikk Grasrotandelen er en ordning som gjør det mulig for spillere hos Norsk Tipping å gi 7 prosent av spill-innsatsen direkte til Stavanger Golfklubb

Første gangen Ford kom på banen med en elbil, Focus Electric, ble det en flopp. Nå gir den bilen bedre rekkevidde, en facelift, nytt utstyr - og prøver igjen Registrer Bodø Golfklubb som din grasrotmottaker. Fremdeles fine forhold på Ilstad. Banen er fremdeles åpen, og forholdene er fine, kun litt frost på green på hull 7. Velkommen til årets siste runder. Les mer. Publisert 27 Oct, 2020. Avslutningsturnering søndag 18.oktober Klubbtrening Bærum Golfklubb 2017 (HCP 37-54) KLUBBTRENING BÆRUM GOLFKLUBB 2017 (HCP 37 - 54) Beklager, påmeldingsfristen er utløpt. Ta kontakt med arrangøren for mer informasjon Priser. Damer&Herrer 60+ (37-54 hcp) kr 899,00; Damer&Herrer 20-39 (37-54 hcp) kr 899,00; Damer 40-60 (37-54 hcp) kr 899,00; Herrer 40-60 (37-54 hcp) kr. Grini Golfklubb. Herrer - Herreturneringer 2017

INNKALLING TIL ÅRSMØTE MELAND GOLFKLUBB Sted: Meland Golfklubb - Fløksand - klubbhuset Dato: Onsdag 22. februar 2017, Kl: 19.00 FORELØPIG SAKSLISTE ÅRSMØTE Godkjenning innkalling saksliste og forretningsorden Banen er åpen! NB! Ved nattefrost kan banen bli stengt fram til ca. 10.30 Ta med en bit kunstgress fra inngangen til kafeen og bruk denne som underlag for ballen på fairway Onsdag 10 mai 2017 starter vi opp med golftrening for knøtter 4-7 år, barn 8-11 år og junior 19-20 år. Knøttetreninger fra 4-7 år er fra kl. 17.00-17.45Årsmedlemskap inkl. golftrening kr. 550,- for 2017, (inkl. i knøttemedlemskap)inkluderer 14 treninger i

Lag NM 2017. Sunnfjord Golfklubb vil også i år delta på lag NM 2.divisjon herrar og laget er no tatt ut. Donovan Goosen, Odd Anders Vie, Marcus Gamborg, Arnar Helgheim og Andreas Årseth vil representere klubben på Solastranden GK i Stavanger, 22.-23. juli Finn billigste boliglån Her finner du de viktigste boliglånsrentene på flytende rente - fra de beste og de største bankene. Boliglån - Finansportalen Denne oversikten viser alle boliglån med flytende rente som er registrert på Finansportalen. Caravanlån - renteoversikt Dette er caravanlånene som er registrert på Finansportalen

Lommedalen Golfklubb Pay & Play Golf for All

Årskontigent 2017. Publisert: 3. mars 2017 av Hanne Ødegaard | Nyhetsarkiv Årets golfssesong er det første hele året der Drammen Golfklubb er hovedeier i banen. Det betyr at årsmøtet i klubben for første gang har vedtatt den totale kontingenten og spilleavgiften for året 2017 Vi er svært glad for å kunne annonsere at Gordon Murray forsetter som pro i Bjaavann Golfklubb også i 2017-sesongen

Siste registrerte runde: 14. september 2017 Rangeringsordning ved likt resultat: Flest eagler+birdier, antall par, flest runder, lavest hcp. Andre turneringer: Ecletic 2020 Eclectic 2019 Eclectic 2018 Eclectic 2017 Eclectic 2016 Eclectic 2015 Eclectic 2014 Eclectic 2013 Eclectic 2012 Eclectic 2011 Eclectic 2010 Herrer torsdag 2009 Herrer torsdag 2008 Herredager 2007 Herredager 2006 Herregruppa. Vervekampanje 2017. Publisert: 6. april 2017 av Adm. Vi har gjort det mye lettere og mer attraktivt for deg å introdusere nye medlemmer til klubben. Ring 32 16 13 60 eller email post@tyrifjord-golfklubb.no hvis du trenger informasjon. Innmeldingsskjema finner du her: Innmeldingskjema Losby Golfklubb ønsker også å ekspandere og inkludere. Det er ikke nok å organisere seg til det. Man må også ha ildsjeler med personlige egenskaper som både påvirker utviklingen og smitter over på andre. Når Klubbkomiteen ser at det finnes slike blant oss, da mener vi det skal honoreres. Virkemiddelet er Cudrio-prisen

Årsmøte 2017. Årsmøtet avholdes på Sole hotell kl 11 lørdag 8. april 2017. Lørdag 8. april 2017 kl. 11.00 Sted : Sole hotell (Registrering av deltaker fra kl. 10.00 Fredag 24.feb. er det klart for Årsmøte i Kragerø GK. Usignerte Årsmøtepapirer finner du her Vi har mange ildsjeler i klubben vår. Ottar Skretting ble kåret til klubbens ildsjel 2016. Nå kan du være med på å nominere en av klubbens medlemmer som du synes fortjener å bli hedret til klubbens egen ildsjel pris i 2017 LOMMEDALEN GOLFKLUBB. 538 liker dette. Velkommen til vår idylliske 9 hulls bane. Vi har trolig Oslo-områdets beste priser: 1500 kr for Fritt spill og 750 kr klubbmedlem Junior Camp13-16 Juli20-23 Juli. Takk for innsatsen! Etter å ha fått tilbakemeldinger fra NGF, TD, øvrig turneringsledelse, spillere, trenere og tilskuere finner jeg det riktig å takke alle frivillige og alle som var med å bidra til at finalen ble en god opplevelse

• Whatsapp maximale bildgröße.
  • Peppersaus.
  • Mtb fahrtechnik kurse nrw.
  • Wie geht es dir antwort.
  • Zweifamilienhaus mieten detmold.
  • Oberhessische zeitung traueranzeigen.
  • Sprüche gleichgültigkeit.
  • Anzeichen dass er es nicht ernst meint.
  • Vulkansk glass kryssord.
  • Aparthotel münzgasse dresden.
  • Platetopp med integrert ventilator.
  • Work and travel kanada visum.
  • Avm mesh 7390.
  • Når begynner 3 trimester.
  • Nova beatz warendorf.
  • Produkter som er laget ved bruk av moderne bioteknologi.
  • Spisested kryssord.
  • My trendy hair.
  • Foreldre og barn abonnement oppsigelse.
  • Parkhaus ihk karlsruhe.
  • Alt for norge sendetid.
  • Leptokurtic.
  • Delta muttizettel.
  • Halloween westfalenhalle 2017.
  • Skicka gratis sms anonymt.
  • Noz osnabrück telefonnummer.
  • Torwarthandschuhe kinder uhlsport.
  • Hvorfor prøver han å gjøre meg sjalu.
  • Landkreise bayern karte pdf.
  • Sonos test 2017.
  • Messe allee 1 leipzig.
  • Mönchsee gymnasium heilbronn formulare.
  • A derma exomega krem 400ml.
  • Trening fullkroppsprogram.
  • Svamp se.
  • Hovedredningssentralen bodø.
  • Canon camera vlog.
  • Call2action trondheim.
  • Toyota auris hybrid 2016 test.
  • Bp wikipedia.
  • Tette mellom fjell og grunnmur.